სასწავლო პროექტის გეგმის
შაბლონი
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
მარიამი გოგინაშვილი
|
|
რაიონი
|
ძველი თბილისი
|
|
სკოლა
|
84 საჯარო
|
|
ქალაქი
|
თბილისი
|
|
თემის მონახაზი |
||
|
||
მეტალები
|
||
თემის შინაარსი
|
||
მოსწავლეები ეცნობიან მეტალების მნიშვნელობას,მათ ქიმიურ აქტიურობას,იხსენებენ
მეტალთა აქტიურობის მწკრივს,ეცნობიან .მეტალების ზოგადი თვისებებს.მათი განლაგება პერიოდულ სისტემაში.ბუნებაში მათი გავრცელებას.მეტალების ფიზიკური და ქიმიური თვისებები დაკვირვება ხდება
ნიმუშებზე მოიძიებენ ინფორმაციას თუ რა მნიშვნელოვანი
როლი
ითამაშა
ლითონმა
ადამიანის
ცხოვრების
განვითარებაში,
რომელი
მეტალებისგან
დაამზადეს
პირველად
სამიწათმოქმედო
იარაღი
და
რის
მიხედვით
გამოარჩია
ადამიანმა
ეს
მეტალები ეცნობიან. მეტალების მიღებასა და
გამოყენებას ატარებენ ცდებს მრტალების
მოქმედებაზე ელემენტაბტან მოსწავლეები
შეძლებენ მეტალების თვისებების მსგავსება განსხვავებას
ვენის დიაგრამის გამოყენებით სუფრის მარილი, სოდა საჭმელი, სარეცხი, მერქნის ნაცარი, ტუტე საუკეთესო სამოტივაციო
ფაქტორია
მასალის
ეფექტურად
ასათვისებლად.
მოსწავლეები
შეძლებენ
სახლში
ჩაატარონ
ცდები
ალის
შეფერადებაზე,
შეიძენენ
ცოდნას
ერთის
მაგალითზე
სხვა
ხუთის
რეაქციათა
განტოლებების
შედგენას. |
||
საგანი
|
||
ქიმია
|
||
დონე/კლასი
|
||
10კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
მაგალითად: 6 50წთ-იანი გაკვეთილი,
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
.მოსწავლეს შეუძლია მეტალთა თვისებების კვლევა
.ქიმ.IX.2.იყენებს
პერიოდულ სისტემას ელემენტთა მეტალების დასახასიატებლად.
ქიმ.IX.6.მოსწავლეს შეუძლია მეტალთა აქტიურობის
მწკრივის გამოყენება.
ქიმ.IX.7.მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე
დაკვირვება და მოპოვებული მონაცემების შეფასება ქიმიის თვალსაზრისით.
ქიმ.IX.8. მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ქიმიური რეაქციების როლი ახალი მასალების წარმოებასა და ენერგიის მიღებაში.ატარებს ცდებს მეტალთა ფიზიკურ თვისებებზე (მაგ., თბოგამტარობა, ელექტროგამტარობა) დასაკვირვებლად; მსჯელობს
მეტალთა სხვა თვისებებზე (მაგ., მაღალი
ლღობის ტემპერატურა, ბზინვარება, ჭედადობა, შენადნობთა წარმოქმნა, მაგნიტურობა);
გეგმავს
და ატარებს
ცდებს განზავებულ მჟავებთან მეტალების
ურთიერთქმედების
|
||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგებია
|
||
·
ატარებს სათანადო ცდებს და იკვლევს
სხვადასხვა მეტალის წყალთან მოქმედებას, გამოიტანს დასკვნას;
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა მნიშვნელობა აქვს მეტალებს
ყოფა ცხოვრებაში?რატომ დაიწყეს ადამიანებმა ლითონების მოპოვებარატომწვლილი შეიტანეს
მსოფლიო ცივილიზაციაშიქარტველებმალიტონების გამოყენებითკოლხური ტეტრი და ქართული
ფოლადი
|
|
თემატური კითხვები
|
რატომ არ ამზადებენ გალიუმისაგან სამკაულებს?რა
აქვტ საერთო და განმასხვავებელილითონენს ერთმანეთან
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რატომ იმყოფებიან შინაპატიმრობაში,ბნელ ჯურმულში
ნატრიუმი და კალიუმი?აქტიურობის პრიზი რომ არსებობდეს რომელ ლიტონს
მიაკუთვნებდიტ და რატომ |
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პირველი ლითონები ქართული ფული მონეტების გამოყენებ თითოეული სლაიდის
ჩვენებისას დასვით კითხვები, რომელიც
მოსწავლის მიერ საკითხის გააზრების ხარისხს განსაზღვრავს. საჭიროებისამებრ,
მოსწავლეებს სახელმძღვანელოდან ან ინტერნეტ რესურსებიდან აღებული დამატებითი
მაგალითები წარუდგინეთ ძირითადი ცნებების ცოდნის გასამყარებლად.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
·
კვლევის საბაზისო უნარ-ჩვევებიინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები
·
ტექნიკური უნარ-ჩვევები
·
ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები
·
ტექნიკური უნარ-ჩვევები
·
ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები
ტექნიკური უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
წლის დასაწყისი
გამართეთ
დისკუსია იმის შესახებ, თუ რატომ დაიმსხვრა როდოსის კოლოსი რა როლს ასრულებს ლთონები ჩვენს ცხოვრებაში? შემდეგ რატომ გვჭირდება ლითონების
თვისებების ცოდნა რა იქნებოდა მათ გარეშე ადამიანის ცხოვრებაუნდა განვიხილოთ: როგორ გვეხმარება ლითონებიილიტონების სესახებ ინფორმასციის მოგროვება და გაცნობიერება კოროზიის
შედეგების შესახებვმუშაობთმთელ კლასთან
ერთად ვავსებთ ვენის დიაგრამას შემდეგ ვ თხოვთ
მოსწავლეებს გაიხსენონ
- წარსული ცოდნა ლითონების შესახებმათი არასწორი დამოკიდებულება და
არასწორი წარმოდგენები. დისკუსიის
დრო სჩანს, თუ როგორ ხედავენ
მოსწავლეები ლითონების გავლენას თანამედროვე სამყაროზე.მოსწავლეებს ვახსენებთ
რომ
მსოფლიო ქიმიკოსებთან ერთად კოროზიის დასამარცხებლად მუშაობენ ქართველი ქიმიკოსებიც. თსუ რაფიელ აგლაძის არაორგანული ქიმიისა და ელექტროქიმიის ინსტიტუტმა
მოსწავლეებს, უნდა მოამზადონ პროექტი, სადაც
თანამედროვე პრობლემის და რეალური გადაწყვეტილებების განსახილველად გამოიყენებენ ლითონების
შესახებ ინფორმაციას
მოსწავლეებს ვთხოვ ინტერნეტის საშუალებით მოიძიონ ინფორმაცია და
გაუზიარონ იგი მთელ კლასს ბროშურის ბლოგის ან ვიკის საიტის საშუალებით.
ზოგიერთ მოსწავლეს დღიურის წარმოება ბლოგის
ფორმითშეუზლია. რომელიც მოსწავლეებს
მუშაობის წარმართვაში დაეხმარება. შეაგროვეთ დღიურები კვირაში ერთხელ და შეაფასეთ
მოსწავლეთა მიერ გაცნობიერების დონე.
.
დისკუსიის წამოწყებისთვის შეიძლება გამოგადგეთ
შემდეგი კითხვები:
- როგორ გვეხმარება ლითნები ყოფა ცხოვრებაში?
- რა გავლენას ახდენს ისინი თანამედროვე ადამიანზე მოსწავლეებს ვახსენებთ რომ
მსოფლიო ქიმიკოსებთან ერთად კოროზიის დასამარცხებლად მუშაობენ ქართველი ქიმიკოსებიც. თსუ რაფიელ აგლაძის არაორგანული ქიმიისა და ელექტროქიმიის ინსტიტუტმა
- შესწავლისას პერიოდულად სთხოვეთ მოსწავლეებს განიხილონ მთავარი
შევამოწმბეთ რამდენად ღრმად გაიაზრეს
მოსწავლეებმა საბოლოო პროექტისთვის მოსამზადებლად
ჩაატარეთ გონებრივი იერიში არსებული იმ
სოციალური საკითხების შესახებ, რომელიც დღესაც აქტუალურია.
საბოლოო პროექტი
დაწვრილებით განიხილეთ საბოლოო პროექტი, სადაც
მოსწავლეებმა თანამედროვე ცხოვრებაში უნდა გადმოიტანონ არსებული თემები და
საკითხები და უნდა იმუშაონ პრობლემების
გადაწყვეტაზე. მოსწავლეებს აუხსენით, რომ კვლევის შედეგები და პრობლემების
გადაჭრის გზები აუდიტორიას უნდა წარუდგინონ
და უნდა შექმნან პროდუქტი, რომელიც მათ ძირითად მოსაზრებებს დაადასტურებს,
მაგალითად, მულტიმედიური პრეზენტაცია, ბროშურა, საინფორმაციო ბიულეტენი, ფლაერი ან
ვიკის საიტი. მაგალითის სახით შეგვიძლია დავასახელოთ შემდეგი:
- მოსწავლეები იკვლევენ ქმნიან
გამაფრთხილებელი ნიშნების ბროშურას,
სადაც მითითებულია სად შეიძლება მათ შეუძლიათ შექმნან და შესაბამის
აუდიტორიას - თანაკლასელებს, მშობლებს ან საზოგადოების სხვა წევრებს
წარუდგინონ კვლევის შედეგები. დამსწრეებს, მოსწავლეები იკვლევენ ინტერნეტ
საიტებს,აკი თხულობენ წიგნებს, ს. შემდეგ ისინი ქმნიან პრეზენტაციას რომელსაც მშობელთა კრებაზე, ღია კარის
დღეზე ან სხვა შეკრებაზე მშობლებს წარუდგენენ.
- მოსწავლეები იკვლევენ ინტერნეტ საიტებს და წიგნებს, გონებრივი
იერიშის, დაგეგმვის და გეგმის განხორციელების დროს დაეხმარება დადებითი
შედეგის მიღწევაში - სკოლაში,
საზოგადოებაში ან ზოგადად, ცხოვრებაში.
პროექტის მიმდინარეობისას პერიოდულად შეხვდით
თითოეულ ჯგუფს და განიხილეთ მათი სამოქმედო გეგმა, რათა მუშაობა სწორი
მიმართულებით წარმართონ. სთხოვეთ თითოეულ ჯგუფს წარმოგიდგინოთ დასრულებული სამოქმედო
გეგმა, სადაც მოცემულია ინდივიდუალური შეფასებები პრეზენტაციისთვის შექმნილ
შესაბამის მასალასთან ერთად. როცა ყველა ჯგუფს შეხვდებით ინდივიდუალურად, სთხოვეთ
მათ ერთმანეთსაც შეხვდნენ უკუკავშირის მისაღებად.
მას შემდეგ,
რაც ყველა გუნდი წარდგება შესაბამისი აუდიტორიის წინაშე, გავმართავთ საკლასო
სხდომა - ან საღამოს შეკრება, რომელსაც მშობლები და ადმინისტრაციის თანამშრომლებიც
დაგვეისწრებიან. შეხვედრაზე განვიხილავთ მოსწავლეთა მიერ მიღებული გამოცდილება,
მთი პრეზენტაციები და აღნიშნეთ, როგორ მიიღებს აუდიტორია წარმოდგენილ მოსაზრებებს.
პროექტთან დაკავშირებული დისკუსია დაასრულეთ მოსწავლეების ნააზრევის შეჯამებით
ძირითადი შეკითხვის შესახებ: როგორ გვეხმარება ლითნების სწავლა ყოფა
ცხოვრებასი
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
დამატებითი დრო
სწავლისთვის, ბროსურებს პრეზენტაციის შაბლონებს მოდიფიცირებული სასწავლო
ამოცანები, მოდიფიცირებული დავალებები, ჯგუფური მუშაობა, დავალებების კალენდარი,
ადაპტირებული ტექნოლოგიები, სპეციალისტების დახმარება. ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის.მოსწავლეებს ვთავაზობ სხვადასხვა აუდიომასალას.
|
|||
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
ექსტები, გრაფიკული
გამოსახულებები, ილუსტრირებული ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის
პროგრამები. შეფასების ფორმატში - მშობლიური
ენის გამოყენება, ნაცვლად ქართულისა, ან ზეპირი გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის
ნაცვლად.
|
|||
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
რთული დავალებები,
სიღრმისეული კვლევა, მოკვლევა მსწავლელის მიერ არჩეულ თემაზე, ღია დავალებები და
პროექტები.
|
|||
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა
ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო
პროგრამები
ელფოსტის
პროგრამა
ენციკლოპედია
კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების
დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის
შექმნა
ვორდის
პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელოები,
1.ვარდიაშვილი,ადამია
2.ჯავახიშვილი თევზაძე
პროექტორი. (თითო ჯგუფისთვის თითო კომპიუტერი, ერთი მასწავლებელს თვლსაჩინოებისთვის
ფერადი ფურცლები, მარკერები, მუყაო, ფორმატი
|
ინვენტარი/მასალები
|
მასალები,პროექტორი. (თითო ჯგუფისთვის თითო კომპიუტერი, ერთი მასწავლებელს თვლსაჩინოებისთვის
ფერადი ფურცლები, მარკერები, მუყაო, ფორმატი
Presentation
Open Office Writter რესურსები http://periodictable.com/ http://periodictable.com/Elements/026/index.html http://msnucleus.org/membership/html/jh/physical/periodictable/lesson1/periodic1c.html http://www.museum.ge/web_page/geo/index.php?id=64 http://www.youtube.com/watch?v=cQVUfwtzPJM http://www.histmuseum.ge/geo/archaeology.htm http://www.ancienttouch.com/neolithic-bronze-age%20pottery.htm |
ინტერნეტრესურსები
|
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები,ავტობუსი მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა
ჯგუფებიდან, ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
No comments:
Post a Comment